Tuesday, May 11, 2010

Snæpp!!! (sa det i fingeren)

Og så var moroa over for denne gang. Litt for dårlig oppvarming på i-bygget i går, og så var progresjonen på masteravhandlingen definitivt sikra. Morro var det lell at jeg fikk tilsendt artikkel fra Rock & Ice som Janet Bergman har skrevet. Jeg møtte en gjeng med amerikanere når jeg var på Cuba. Legg merke til bildet OG formuleringen ved siden av bildet(a beautiful climber...)

http://www.cubaclimbing.com/wp-content/uploads/2010/03/1ForClimbing-RI-June2010-044-51186.pdf

Sjekk også ut for mer cubaklatring:

http://www.cubaclimbing.com/articles/

Nå venter...vel hva venter egentlig nå? Blir jeg nødt til å møte 17.mai uten planer om å klatre. Skal jeg tilbringe nasjonaldagen stirrende ned i fanget mitt på den stakkarslige puslete ømme fislete dumme fingeren min?? Fysj! Og nå som jeg begynte å komme i så god form! Er det seks uker man bør hvile eller kan man hvile litt kortere mon tro?

10 comments:

krimpern said...

hei marianne, det var kijpt!Jeg hadde en skikkelig ringbåndskade i fjor. Etter noen dager begynte jeg å klatre som før igjen, teipet veldig hardt rundt båndene og mener at jeg faktisk trente skaden vekk i løpet av noen uker. kanskje et usmart tips, men det funket.hils kenneth.
erik

marianne said...

takk for tipset! Jeg skal forhøre meg litt rundt om forskjellige erfaringer. Seks uker hvile føles foreløpig meningsløst på alle måter...

krimpern said...

ja, teip fingern og kom til rogaland å buldre. stikker dit i morgen.
erik

marianne said...

Hmpfr...det var litt vel optimistisk tror jeg...God tur! Pass deg for bjønn - skaubjønn!

DJ Calva said...

Hola...

Hva er mailadressen din, så kan vi diskutere litt mer inngående om fingerskader.

Var hos landets beste håndkirurg idag, og skal straks ha scanning og full pakke, etter SNÆPP!! i min egen finger.
(Som forøvrig kan høres her: http://www.youtube.com/watch?v=GNUt4FNSXN0 - sympatisugen, jeg?)

IKKE hør på dem som sier at det er bare å teipe og kjøre på. De fleste som tror de har hatt en "skikkelig" ringbåndskade har som regel kun hatt en inflammasjon i seneskjeden, noe som ikke nødvendigvis krever immobilisering av fingeren. Det lureste nå er å gå med fingeren i skinne i 6 uker, uavhengig av diagnose, for å sikre at alt som kan ha røket gror sammen..

marianne said...

mariannebblom@hotmail.com

~ Vegard ~ said...

huff, ikke bra Marianne!! Du er skadeforfulgt gitt..

Erik hadde en ringbåndskade som gikk over på to dager, men han spilte jo også inn serien Heroes da han har ekstraordinære evner til å gro ringbånd ;)

God bedring, jeg har teipet min i snart to år. Kjenner mindre idag :) Men har buldret mere eller mindre hele tida.

Hils din kjære

roffe said...

Uff da. Håper det går fort over m/ fnger. Kul kommentar på artikkel da!
Lykke til!

Øyvind said...

god bedrings!!

marianne said...

Takk og takk og takk og takk!