Sunday, January 17, 2010

Out of the hot and into the cool..






Da var jaggu hverdagen der igjen! Slutt på sene frokoster med stekte egg, ferskpressa guajabajus og nybrendt kaffe, slutt på sprelske kjøreturer til ukjente strender akkompagnert av kokoskastende brøleaper, slutt på sene kvelder duvende på stillehavets lune dønninger direkte importert fra stormer i Australia..

Ja, ja.. dere skjønner sikkert at vi har hatt en okey jul!! Tror det var tilnærmet livsnødvendig etter en lang og slitsom høst med mye sykdom og tunge studier. Marianne har riktignok ikke helt forlatt de sydlige breddegrader helt ennå. Hun benyttet sjansen til en snartur "over" til sin elsk/hat destinasjon, Cuba, for å besøke nye gamle kjente og fullføre sitt studieopplegg.

Jeg måtte imidlertid vende nesen hjemover. Rent bortsett fra at jeg noe motvillig måtte la Marianne bli igjen, var det slett ingen nedtur å komme hjem. Trondheim har, tru det eller ei, også sine fine sider! Ved siden av det fine privilegiet det er å i det daglige forsøke å avdekke noe av sannheten bak naturens små og stor undre på statens regning, skjer det også ett og annet spenstig innimellom. I går måtte jeg børste støvet av mitt etter hvert nokså vellagrede isutstyret. Sjebnen hadde seg slikt at min årlige utskeielse i det vertikale frosne vannet skulle bli av det litt spenstige slaget. Jeg og Ove teamet opp og fikk oss en uforglemmende tur opp den bratte, og relativt harde klassikeren, Øysandpillaren.(3 taul, WI5+) Sinnsykt bra støtet av Ove på cruxlengden! Trøndelag - Nord-Norge. 0-1!!

Kenneth

2 comments:

marianne said...

st83
Du faar meg til aa grine! Vi hadde virkelig en fin jul sammen! Du lovte aa vaere forsiktig paa isen da!?? Her foeles det som om jeg er paa en slags underlig klatretreningscamp fra det tidlige 90-tallets-damtjerntid...altsaa: ikke noe mat og vertikal krimping til blodet spruter. Savner deg! Fortsett aa skrive om sprellene i nord!

~ Vegard ~ said...

Så bra å se deg på blogge banen igjen Kenneth :)

Si ifra hvis du er neddover da, da må du komme innom oss :)