Monday, March 15, 2010

Polarcup i Lofoten


Jeg var så heldig at jeg fikk tilbud om å dra til Lofoten, Kabelvåg, for å skru Polarcup i helga. Har aldri vært i Lofoten på denne tida før, så jeg var skikkelig spent! Ankom torsdag morgen med Widerøe's rute fra Bodø City. Mellomlanda på Leknes før Svolvær. Helt rått å fly over alle de spisse fjella i bygevær, sol og snø om hverandre. Tilsammen blei det 23 ruter skrudd, 70 deltagere klatra og litt penger i matkassa. Skulle gjerne hatt mer tid til å leke meg i snøen, men det får bli neste gang. I påska går turen til tromsø, så jeg regner med at det er litt snø å ta av der også.

2 comments:

~ Vegard ~ said...

Hei Marianne!
Hvordan går det med deg? Nå er det utrolig lenge siden!! Du må ta turen om du er "sørover" og har tid!
Klem Kristin

marianne said...

Hallo!!! Lenge siden me har sjåast nå! Har dere det bra? Hvordan arter gårdslivet seg? Er det å anbefale??? Trondheim er litt sånn småvått om dagen. 7 grader og regn i dag, og med en halvmeter snø på bakken blir det ekstra slapsete. Mye studier som står i hodet om dagen...har veldig lyst til å komme på besøk til dere, men ser ikke ut som om jeg får til noen tur sørover før i slutten av mai i hvert fall. Har dere noen fine sommerplaner? Vi kommer sikkert til å være en del i området deres i sommer!!! Ellers drar vi til tromsø i påska før innspurten på semesteret bryter løs for fullt. Hils alle hannkjønnene! Får du klatra mya? Så bra ut i solveggen på Ula. Minner veldig om mine egne barndomsbilder fra Eftang. Herlig!